Jag ljög sist!

Hey hey hey!!

Jag lovade kort sist jag skrev här märker jag! Måste ha varit ett tillfälle då jag visade min svaga sida! Visst har det blivit en hel del kort då det hänt en hel del roliga och vardagliga saker. Men jag glömmer kameran hemma varje gång jag ska ladda upp på FB eller här. Så ni får hålla tillgodo med endast text denna gång med!
Jag har redan varit här i 2 veckor och har bara tagit det lugnt var eviga minut! Jag har solat, badat, gått på Hamam och umgåtts med pappa och Anneli! De var ju här och förgyllde min tillvaro i en vecka och fira min 25-års dag med mig! Uuuuuuunderbar vecka var det!!
Det var väldigt positivt att ha pappa och Anneli här! Dels att pappa varit liiite skeptiskt till Turkiet, men han gillade det! Med alla minareter som ropar sina utrop några gånger/dygn och sen att han verkligen njöt av hamam att han gick dit två gånger! Jag och Anneli firade en kombinerad födelsedag/mors dag med manikyr!

Jag har mött många underbara, roliga och konstiga människor! Det är härligt internationellt liv som jag lever här just nu! Det finns ju en baksida på skivan också! Det är nämligen så att när jag pratar mestadels engelska, lite svenska, får svar på norska, turkiska eller holländskengelska/turkengelska! Ibland säger jag nåt på "fel" språk och då får jag ett ansikte liknande ett frågetecken emot mig! Det är förvirrande attveta vilket språk jag ska prata när! Håller ju samtidigt på att lära mig turkiska! Medan jag gör det får jag på samma gång undervisning i kurdiska OCH Zazaki! nte lätt att hålla isär dessa! Inte undra på att jag är lite bortkollrad ibland!
Jag har spenderat lite tid med en norsk tjej vid namn Julie! Vi skrattar mycket och hittar på tokigheter, spelar spel och bara är!

Sen två dagar tillbaka har jag även spenderat många timmar sittandes och bara prata med två härliga/konstiga personer vid namn Cat och Denis från england. Denis är konstig medan Cat är härlig och skrattar mycket!
Jag ska ta med kameran imorgon och lägga upp lite kort! Lovar..vet inte hur mycket det ordet är värt, men jag ska försöka! Tar det som sagt lugntt här nere - no worries kan man säga!

Ta hand om er allihop! Tack pappa och Anneli för en toppenvecka och allt som ni tog med!
Saknar er! Ser ändå fram emot när Elin och Karin kommer om två veckor!

Puss å kram till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0