På resande fot!

Hey hey hey!
Det har gått två helger och många många mil här emellan! Jag har varit hos farmor med pappa, Nea och Alfred. Farmor blve mycket glad över att träffa sitt barnbarnsbarn! Å det var värt varenda minut där! Vi spenderade en härlig helg i Huskvarna hos faderskapet och underbara Anneli! Jag sydde en kjol till Vera och vi njöt av vädret. Nea och jag tog oss ensamma ut till A6 på en shoppingrunda, medan Alfie var hemma på Kärrebacken! Jag och Nea satte oss i en ren bil för att bege oss hem till Värmland igen. När vi kom fram var inte bilen lika ren, men det bjöd på många skratt!

                
Skorna är juklappen hon fick. De matchade ju precis så bra, enligt lilla Vera sm jag tror svävade moln i denna rosa/glittriga utstyrsel.

Jag åkte hem på måndagen för att jobba igen! När jag jobbat pkte jag till Hagfors och hann med specialöppethus på Janssons möbler! Sen bar det av hem och mys med familjen! Ännu mer mys på fredgasförmidag! Jag, Alfred och nea tog det lugnt! Sen var det bara att åka ner till Karlstad för att påbörja resan till Göteborg! Vi åkte bil dit! Å vilken biltur sen. Kan det bli annat än lyckat med 4 glada tjejer och en toppenchaufför i form av Johan!?
När vi kom fram så hade Emelie ordnat middag! Vi hade slappfredag med tacos och massage! Tidigt lördag var vi ordnade och organiserade, mätta och belåtna reda att bege oss ut på äventyr. Jag och Anna hade till och med redan ordnat allt inför kvällens bestyr!
Vi satte oss på en spårvagn för att se lite vidder, besteg Ramberget, vandra lite av och till i delar av Göteborg...fram tills vi fick en uppenbarelse och kom fram till det vi väntat spänt på i en ungefär en vecka! KAKBUFFÉ!!!!!!

                    

                                    
En heeeeeeeeeeeeeeeeeel buffé med bara kakor! Vilken lycka! När vi gick på Ramberget dividerade vi om hur många olika kakor vi skulle orka äta. Det höll inte för någon utav oss. Vi gick in i väggen allihop kan jag säga. Utom Emelie som tog det nyttigare alternativet och åt en smarrig baugette och sallad!
Vi strosade och försökte få ner kakorna ordentligt i magen. Avenyn nästa! I skönt solsken vandrade vi och efter en kort stund var det dags för nästa matstopp. Sushi! Jag och Norda tog med oss vår mat, liksom erika och Emelie. MEN..vi åkte åt olika håll! Jag och Anna skulle ju på höjdhoppstävling med Holm och Sjöberg!  Ååå vad underbart roligt vi hade! Vi var som 20-åringar när vi efter tvälingen fick träffa, Brolin, Leijnegard, Holm mfl! Det var många där! Glada i hågen gav vi oss vidare till en fest där Emelie och Erika väntade med vår packning med partykläder! Så vi svidade om och gjorde Göteborg!
Nu är jag så trött efter flertalet mislyckade resor och en slitsam helg i Göteborg! Men om jag har haft kul...OM jag har haft kul! Tack tejer! Anna, Emelie och Erika! Ni är TOPPEN...utan er hade denna helg inte varit nåt!
Stooooor kram till er från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0