Dagen att göra: inköp av mammabyxor!

Hey hey hey!
Sitter nu här och tittar på Lejonkungen, med en fyraåring som inte kunde ha större ögon! En liten fika, en film och förmiddagen är lugn. Jaaa jag vet! Det är jag och INTE tvn som ska vara barnvakt! Men herregud, gäller inte den regeln bara på sina egna barn? Jag är ju den roooooliga Gudmodern man kan åka till och göra de roliga sakerna hos. Som att se på film en fredgasförmiddag, skriva önskelista till tomten som vi sen ska åka ner och posta. När vi gjort det så är det dags för att äta den efterlängtade hamburgaren, med glass som efterrätt! Kan bara tillägga att det är tur att jag har ett barnskligt intresse för Disneyfilmer! ;)
                                                              

Det är det som står på dagens lista. Samt att köpa mammabyxor! Näää det är inte till mig. Jag och min syster ska inte ha barn samma år! Men där emot så är min jättegravida, men dock fortfaranade smala kära syster i stort behov av byxor som kan gå över den lilla bolll te mage hon har gått och skaffat sig. Hon hade ett par jättefina manchester, men de sprack (!) när hon skulle sitta ner härom dagen. Ska tydliggöra att det är inte för att hon är tjock, utan att tyget var tunnare och slitet så det slets mer eller mindre sönder efter intensiv användning. Så nu ska jag bege mig ner till Hm och köpa nya när jag befinner mig i storstan över dagen!

Sitter här med kontraktet på en ny lägenhet i min hand! Ska jag skriva på eller inte?! Grejer är att det är ju inte i Sverige så det är mycket som ska klaffa! Men det verkar som det mesta ordnar sig, som allt i mitt liv. Jag behöve rinte anstränga mig värst, bara lite =) Det mesta löser sig med bara lite ansträngning, vilket är skönt! Säger inte att jag är lat för jag jobbar på ganska bra! Men jag är bekväm så jag tänker igenom hur jag vill ha saker innan jag agerar. Så jag har min plan klar för mig nu! Hur skönt som helst! Vissar delar av familjen haar redan planerat en resa för att besöka mig. Säkert inte bara däför, utan för att få lite sol på semsterna med, men ändå! Alltid kul att de vill komma!
Nää nu ska jag ägna mig åt sötnosen Elin och Lejonkungen som visas på tv samt dricka upp mitt kaffe!!

Ha nu en underbar helg allesammans! Min verkar bli en skön blandning av plugg, möte med familj och mysmiddag med ssyters svärmor (som nästan känns som min egen!) Ikväll är det På spåret som gäller hos Emma och Riffarn! Nea är på Julmiddag för andra kvällen i rad så vi andra får hålla till godo med varandra!

Nu ska här skrivas önskelista till tomten!!
Bye bye!

  
                                                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0